Prečo je dobré mať profil na sociálnych sieťach? Aký je rozdiel medzi Instagramom a Facebookom? Prečo do sociálnych sietí investovať svoje euríčka? A, vyplatí sa vôbec robiť reklamu aj tam? Odpovede nájdete v článku. Na nasledujúcich riadkoch Vám i bližšie vysvetlíme, prečo je dobré mať profil nastavený na firemný.
Na ktorej sociálnej sieti si založiť účet?
Zamyslite sa nad Facebookom a Instagramom hneď od začiatku kedy začnete nad sociálnymi sieťami pre svoje podnikanie premýšľať. Je dôležité poznať rozdiel medzi nimi už od začiatku. Tiež je podstatné vedieť, že Instagram firemný profil si nemôžete založiť bez vytvorenia stránky na Facebooku.
Prečo ľudia chodia na Facebook a prečo navštevujú Instagram?
Facebook ľudia využívajú na čerpanie informácií. Je to akési trávenie svojho voľného času, počas ktorého sledujú stránky, ktoré ich zaujímajú, čítajú články, zabávajú sa i oddychujú. Dá sa povedať, že ľudia prídu na Facebook zbierať informácie. Instagram je opakom Facebooku. Ľudia naň zavítajú niekoľkokrát (častejšie ako na Facebook) do dňa. Človek, ktorý príde na Instagram chce vidieť niečo pekné. Prezerá si fotky, spoznáva ľudí, sleduje ich život, prezentuje seba, firmu. Instagram preto možno považovať za menej edukatívny ako Facebook. Všetko je tu také „peknučné“ s dôrazom na krásny obraz.
Keď si to celé zhrnieme, tak zo štúdií vyplýva, že čoraz viac ľudí vyhľadáva firmy prostredníctvom Instagramu. Najprv skontrolujú ich profil a následne prezerajú ich webku alebo Google. Mnoho ľudí nájde práve svoj vysnívaný produkt na Instagrame. Veľa robí práve aj výber influencerov, ktorí v dnešnej dobe prezentujú produkty rôznych značiek práve na svojom Instagrame a my, ktorí ich sledujeme, máme aj na základe nich väčšiu možnosť produkt objaviť.
Ako začať?
Po tom, ako si stiahnete aplikáciu do smartfónu si vytvorte používateľské meno. Je dobré si zvoliť taký názov, aký je názov firmy. Ak sa chcete svojim profilom prezentovať (v prípade, že máte firmu, tak určite áno) je možné si vybrať aj medzi súkromným a firemným profilom účtu. Tu odporúčame zvoliť firemný profil, nakoľko si následne môžete v svojom popise (BIO) uviesť aj oblasť podnikania, čo Vám súkromný profil neposkytne. Výhodou firemného účtu je aj možnosť zadať adresu firmy, po ktorej rozkliku sa dostanete priamo na mapy Google. Firemný profil prináša so sebou aj obrovskú výhodu – umožňuje sledovanie štatistík ako napríklad vek, pohlavie, najväčšiu aktivitu svojich sledovateľov a mnoho iného! Keď si založíte účet, vojdete do svojho profilu, kde v nastaveniach nastavíte firemný profil, ktorý prepojíte so svojou Facebook stránkou.
Ako náhle si založíte svoj profil pre firemné podnikanie, existuje istá postupnosť, ktorú chcete ako forma dosiahnuť:
Spoznaj nás – sleduj nás – uver nám – zaplať.
Dosiahnutie vysnívaného cieľu však ešte potrebuje pár krokov predtým, ako sa k nemu dostanete. Človek, ktorý príde na Váš profil, si chce prečítať niečo o Vás. Všetky podstatné informácie o Vašej firme/podnikaní viete zhrnúť do Vášho BIO. Tento priestor slúži práve na špecifikovanie oblasti v ktorej podnikáte. Je to miesto, kde môžete prvýkrát naozaj pôsobiť na city ľudí a zároveň ich presvedčiť, aby Vás začali sledovať. Sústreďte sa aj na svoju profilovú fotografiu. Najlepšie je do tohto okrúhleho priestoru napasovať svoje logo, dajte však pozor, aby nebolo nejak orezané. Do svojho mena pod fotografiu môžete opäť použiť Váš názov firmy.
Keď zvládnete toto všetko, prichádza na rad obsah. Je dôležité, aby ste sa na Intagrame hrali s vizuálne pekným obsahom. Štatistiky ukazujú, že je najlepšie ladiť svoj profil do jednej farby (najlepšie do firemných farieb podľa vizuálnej identity Vašej firmy), aby boli príspevky vizuálne podobné. Zamyslite sa nad tým, na aký profil by ste chceli prísť Vy, aký profil by Vás zaujal. Dôležité je mať na Instagrame peknú grafiku, ktorá zaujme, alebo fotografie, ktoré sú autentické. Neodporúčame veľmi používať fotobanku. Radšej si produkty sami nafoťte, alebo využite profesionála od nás. Ďalej je podstatné, aby Vám ľudia uverili, preto musia byť príspevky písané od srdca, nie umelo, príliš prehnane, či predajne. Ak splníte vyššie uvedené rady, zaručene zarobíte a predáte to, čo predať chcete. Musíte však myslieť aj na prispôsobenie svojej komunikácie cieľovej skupine, na ktorú chcete pôsobiť (keďže máte založený účet na Instagrame, pravdepodobne to nebudú seniori, ktorí ho nepoužívajú). Využívajte hastagy, ale ani s nimi to netreba preháňať. Postačí Vám ich maximálne 10. Ak sú Vaši zákazníci zo Slovenska, používajte kľudne slovenské.
Čo z toho článku vyplýva? Vytvorte si profil na sociálnych sieťach. Pridávajte svoj obsah pravidelne, využívajte primeraný copywriting. Ak pôsobíte ako firma, bude lepšie si založiť firemný účet, nakoľko môžete sledovať štatistiky vo svojom profile, čo Vám prinesie veľké množstvo informácií. Ak si neviete dať so sociálnymi sieťami rady alebo nemáte na ne dostatok času, obráťte sa na nás a my Vám radi pomôžeme.